Vargarna

Idag har jag än så länge bara vart hemma och läst. Har även lyssnat på Hallåp3 där de pratade om huruvida vi ska ha någon licensjakt på varg eller inte. Jag tycker absolut inte att vi ska ha licensjakt. Skyddsjakt är en sak, har vargen attackerat människor så måste man få skjuta den. Annars fattar jag faktiskt inte vad alla har emot vargarna? Jag menar, de gör ju egentligen ingenting ont mot människor? Det händer att vissa attackerar människor eller tamboskap, men det är extremfall. Jag har jobbat på fäbod i 3 somrar, mitt ute i skogen mitt i både varg- och björnrevir. Vi hade våra kor och får lösa i skogen, men de blev aldrig skadade. Inte ens när de kalvade mitt ute i skogen. Vargar håller sig så långt bort från månniskor som de bara kan. Skjut dom jävla vildsvinen istället, dom är ju ondsinta och elaka. Nu kommer Emma och hämtar mig snart, det blir lunch och spel med Emma, Lisa och Anna, sen blir det middag och bowling med Emma och Lina. Det ska bli jättekul! :D

Puss! / Vendela

Kommentarer
Postat av: Martina

Nej eller hur. Vargarna är ju bara söta:D

2010-01-07 @ 17:26:48
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0