3 Månader Kvar

Just det. Idag är det tre månader kvar. 3 månader till det vi har längtat efter i flera års tid nu. Och det är nu det börjar kännas läskigt. Ni förstår säkert var jag pratar om allihopa. Studenten. Om 3 månader börjar livet. Right?
Man blir fri från skolan, är vuxen och får göra vad man vill. Och visst ska det bli skönt, för jag har jobbat och slitit så jävla mycket i skolan de senaste åren. Men samtidigt blir det läskigt. Läskigt att inte ha skolan att gå till varenda dag. Att inte ha en säker plats där man vet att man kommer att träffa sina vänner varje dag. Det kommer jag att sakna. Väldigt mycket. Och jag kommer sakna mina vänner. Jag vet att jag kommer att hålla kontakten med vissa av dom. Dom som jag känner bäst och älskar mest. Men jag vet att jag kommer glida ifrån vissa, vissa som jag bara träffar i skolan och aldrig hör av när det är helg eller lov. Jag kommer sakna dom. Dessutom vet jag att jag inte kommer att ha tid och ork att hålla kontakten med alla. Men jag ska hålla kontakten med vissa speciella! <3
Det finns ju vissa jag har varit nära tidigare, som jag redan har börjat att glida ifrån. Det känns lite sorgligt. Men samtidigt känns det inte som om jag någonsin har betytt vidare mycket för dom, så det är nog lika bra såhär.

Imorron drar vi till Uppsala, dagen kommer att spenderas med Anna på SLU. På kvällen åker alla hem, men jag och Annso stannar för att bo hos en fadder. Vi ska prova på studentlivet i några dagar och kolla på apotekarprogrammet. Så ni hör förmodligen av mig igen när jag kommer hem på lördag kväll. Vet inte om jag kommer att ha någon tillgång till internet eller tid att blogga ;p Vi får se ;) Ska upp vid 5 imorron, så ska gå och sova strax ;)

pusspuss / Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0