Första dagen på jobbet

Idag var då första dagen på sommarjobbet. Om jag ska vara ärlig så känns det ganska skönt att ha lite ramar i mitt liv igen. Nu börjar jag jobbet vid 8 på morgonen och slutar vid halv fem, och det känns som om livet är lättare då ;) Det bästa är att jag inte har så överdrivet mycket tid över till att äta längre x) Det känns även som om jag har ett meningsfullt jobb, jag ska hjälpa elever ur åttonde och nionde klass att uppnå målen för godkännt i matte till hösten/ våren nästa skolår. Samma jobb som jag hade förra sommaren, och det var bland det roligaste och mest utvecklande jag någonsin har gjort. Idag har vi bara träffats alla handledare och planerat och gått igenom lite inför att våra elever börjar på onsdag =)
Sen har jag funderat ännu mer på vad jag ska göra i höst, om jag inte kommer in på läkarlinjen. Jag får besked om det i början av Juli, och jag vet att det egentligen inte är någon mening med att planera något innan dess. Men det känns ändå som om det är bra att ha en reservplan. Och eftersom Adde ska göra lumpen i vinter så har jag en känsla av att Emma kommer ha en stor del i dessa planer ;)
Min ponny har tappat en sko igen och jag får snart damp av att inte kunna träna något alls.

Pusspuss/ Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0