Väder

Igår och idag har varit riktigt bra dagar =) Igår träffade jag Emma direkt efter jobbet, vi gick och simmade och bastade. Sen hem till henne, åt middag, kollade lite på Michael Jacksson- minnes grejset, sen ut och plocka smultron. Dessa åt vi senare med mjölk, grädde och socker ^^, sen gick vi och sov. Vaknade i morse, Emma hade redan åkt till stallet. Jag åt frukost och fixade mig iordning innan jag cyklade genom regnet till jobbet. Sen på slutet av dagen kom skyfallet och åskovädret. Blixten slog ned bara 100 meter från jobbet, precis bakom ejendahls arena enligt Viktor som såg den. I vilket fall fick den våra lampor på jobbet att blinka och fräsa för att sedan sluta fungera helt. Svart blev det, och jag fick senare rapporter om att det hade brunnit i skolan, i larmkortsläsarna bland annat x) Sen skulle vi åka hem från jobbet, och det tog ju bara 1 timme eftersom brofästet till leksandsbron tydligen hade rasat och skyfallet och tagit med sig en del av gångbanan. Lite obehagligt...
Sen slängde jag i mig middag, åkte med Emma D hem till Emmsi, till stallet med dom en stund och sen hem och åt hallon/blåbärspaj med vanlijvisp och kollade på Ice Age ;D Underbart!
Nu ska jag sova strax, sista dagen med elever på jobbet imorron =) Och dom varnar för att det ska regna 40-70 mm här imorron... =/

Pusspuss/ Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0