Galenskap?

Ja, igår bar det iväg... Jag gick hem till Lisa och därifrån cyklade hon och jag och Ellinore till Sollerön, där vi slog upp tältet och campade över natten. Duktiga som vi var kom vi fram typ 10 minuter efter att restaurangen stängde, så det blev typ mackor och godis till middag ;) Efter en lång, varm dusch skulle vi spela lite kort, men ingen hade ficklampa med sig och det var mörkt, så vi sov istället.... bara för att bli väckta vid halv ett av att någon i granntältet snarkade mycket högt. Till slut lyckades vi dock somna om på våra stenhårda liggunderlag och utan kuddar...
Imorse vaknade vi, packade ihop tältet och cyklade till Mora för frukost. Så långt gick allt bra =) Sen bestämde vi oss för att inte cykla stora vägen till Rättvik utan ta en liten som gick genom skogen, lite längre men skönt att slippa motorvägen =) Tänkte vi ja. Förrutom att kartan vi hade inte stämde så bra med verkligeheten, så vi irrade omkring i skogen i några timmar. Till slut satt vi och fikade, jag käkade äpple, Ellinore satt och asgarvade och Lisa stod och grät och pratade i telefon med oskar. Det var då vi bestämde oss för att ge upp, vända och cykla tillbaka till Mora.
Men precis när vi cyklade genom den närmsta byn så stannar en bil vid oss och en tant frågar: " Var det inte er jag såg cykla förbi förrut? Ni ser lite vilse ut, vart är ni på väg?" Hon gav oss en vägbeskrivning till Rättvik. Ibland blir jag riktigt chockad över hur vänliga och hjälpsamma människor det finns i världen. Tack!! :) När vi väl hittade rätt väg var det inga problem alls, vi tog oss till Rättvik, åt lite mellis, cyklade till Tällberg och där fick pappa komma och hämta oss =) Vi orkade inge mer ;p Sen när jag kom hem så åt jag middag och gick ut och red =) Nu har jag just duschat och druckit en kopp te, strax dags för sängen ^^,

pusspuss allihopa! :* / Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0