Survivor?

Jag tror faktiskt att jag kommer klara det här. Just nu känns det bra och jag kämpar som bara den. Men det blir mindre och mindre jobbigt med tiden faktiskt. Efter allt mitt matmissrukande de senaste åren vägde jag nästan 68 kilo. Det var då jag bstämde mig för att det var dags att skärpa mig och sluta med självsvälten och tröstätandet. Jag visste att jag var tvungen att gå ner i vikt för att inte hamna i en ny situtaion där jag svälte mig själv i en vecka. Så jag slutade helt enkelt äta allt som innehåller socker och andra snabba kolhydrater. Nu äter jag massvis med frukt och grönsaker, mycket långsamma kolhydrater som råris och knäckebröd, och det vita riset och potatisen går helt bort. Jag har gått ner några kilon, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att jag mår bättre och bättre för varje dag som går. Och om jag ska vara helt ärlig är jag stolt över mig själv som har klarat mig så här bra. Jag kan inte förneka att jag har tröstätit lite någon gång sedan jag bestämde mig för att sluta och jag har även svält mig själv lite. Men inte alls som jag har gjort tidigare, och jag mår mycket bättre nu. Jag är lyckligare, och det ska jag fortsätta med =D Det finns ingenting i livet som är viktigare än att man mår bra, trivs med sig själv och är lycklig. Och just nu känns det som om jag iallafall är på väg åt rätt håll =)

Pusspuss<3 / Vendela

Kommentarer
Postat av: Martina

Härligt att höra stumpan! Fast jag är lite ledsen över att du inte äter mina snoddas när jag faktiskt skippat kokoset..;p hahah puss<3

2008-11-29 @ 18:20:05
URL: http://mistermartina.blogg.se/
Postat av: amr

Du klagar på att dina klasskamrater är barnsliga som bråkar om några mattetimmar, personligen va det länge sen jag läste något såhär barnsligt. Nu fick du min uppmärksamhet men det va också sista gången.

2008-11-29 @ 21:56:44
Postat av: amr

lika barnsligt som det är att ta bort alla kommentarer som inte tycker synd om dig.

2008-11-29 @ 22:06:35
Postat av: Vendela

Så du tycker att det är barnsligt av mig att skriva att jag mår bra?

Det är åtminstone inte lika barnsligt som att lämna kommentarer utan att ens våga tala om vem man är ;p Och du får gärna tycka att jag är barnslig om du vill, du hade ju inte behövt läsa något alls om du inte ville ;)

Jag skriver inte här för att jag vill att folk ska tycka synd om mig, jag skriver för att det får mig att må bättre. Sen om någon läser det eller inte skiter jag i.

2008-11-29 @ 23:08:37
Postat av: Martina

och vaddå ta bort kommentarer, har du tagit bort amr.s kommentar eller? kära hjärtanes

2008-12-01 @ 15:24:42
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0