Mora Lasaretts Akutmottagning

Ja, nu är klockan nästan 3 och jag ska snart, snart gå och sova =) Herregud vad skönt det ska bli ;D synd bara att man ska upp igen vid 6, så det blir typ bara tre timmars sömn. Pigg man kommer vara imorron då. Denna kväll och natt har spenderats på mora lasaretts akutmottagning. Imorse när jag vaknade insåg jag att jag hade ganska ont i magen på vänstra sidan, där jag landade när jag och Safir gick omkull igår. Ju längre dagen led, desto mer ont gjorde det. Efter att jag knappt ens kunde andas en stund inne på bion tyckte mamma att det var lika bra att vi åkte och kollade det. Hon var rädd att det kunde vara något fel på mjälten, och sånt är ju allvarligt, så jag gick med på att åka in. Väl där fick vi vänta nån timme, sen kom en doktor och kände på min mage. Han sa att det var bäst att röntga för att de skulle vara helt säkra på att det inte var något fel på mig. Sedan kom en sköterska in och snodde fem rör blod ur min arm, och sedan lät hon kanylen sitta kvar. Det gjorde lite ont och jag funderade på varför de ville ha kvar den i min arm. Efter ytterligare någon timme fick vi gå upp på röntgen, där jag fick lägga mig på en brits med benen på en kudde. De körde in mig i den runda röntgenmaskinen och tog en provbild först. Sedan sprutade de in en vätska i min arm, det var därför de ville ha kvar kanylen i den. Vätskan spred sig snabbt med blodet genom hela kroppen och det kändes som om mitt blod kokade och hela min kropp blev flera grader varmare. Jag mådde jätteilla och hade ont i hjärtat, jag trodde att jag skulle spy. Det tog många minuter innan den känslan släppte och de var färdiga med bilderna för länge sen. Jag kan ju säga att det nästan var värre än magnetröntgen av huvudet, och det är bland det läskigaste jag har varit med om. Sen fick vi iaf gå ner till akuten igen och vänta nån timme till, innan läkaren kom ned och sa att det inte var något fel på mig och att vi fick åka hem. Så nu sitter jag här, klockan är strax efter 3 och jag ska gå upp om typ 3 timamr. Jag är så trött att det gör ont i ögonen, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Men nu ska jag sova ;) 

Pusspuss godnatt på er allihopa =) /Vendela

Kommentarer
Postat av: Martina

Kära hjärtanes din stackars lilla flicka! Allt sånt och så kommer de inte fram till ett skit:O

2008-11-17 @ 11:21:32
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0